Camping!

I måndags började min veckas semester och oturligt nog fick jag infektion i min visdomstand i lördags så hela vänstra kind och hals var svullen och gjorde extremt ont:/ Jag kunde knappt öppan munnen, så det var lite problematiskt att äta, jag fick gå på en soppdiet:P Jag fick pencillin och munnskölj av tandläkaren så efter sju dagar hoppas jag att allt är veck!
På måndagsmorgonen packade vi vårt pick och pack och styrde bilen mot Västervik och Lysingsbadet. Vi var väldigt osäkra på hur länge vi skulle stanna så hon på campingen sa att hon bokar in oss fyra nätter och vi betalade.
Vi blev placerade på den enda platsen som inte var klippt, så vi bodde i 30 cm högt gräs! Campingen var inte alls som vi hade räknat med. Vi var båda besvikna över den och efter första natten gick vi och pratade med personalen om att vi eventuellt vill checka ut tidigare. Hon som bemötte oss var ytterst otrevlig och kom med snabba spydiga komentarer. Tydligen finns det dropin camping där man betalar efter vistelsen. så vi får inte tillbaka våra pengar. Hur ska man veta att det finns dropin camping om de inte informerar om det, om man som kund är osäker på hur många nätter man ska sova??? Då anser jag att man informerar om att det finns andra alternativ!
Det ska vara en fem stjärnig Camping men av oss får den en halv stjärna!!
Lysingsbadet!
Efter att vi hade vart och pratat med den otrevliga personalen bestämde vi oss ändå för att byta Camping, så vi åkte vidare upp till Kolmården och First camp Kolmården. Det var en supermysig camping där man fick ställa upp tältet vart man ville inom några speciella områden i skogen. Vi fick ett mycket bättre intryck av denna campingen!
På onsdagen, Sveriges nationaldag, gick vi upp tidigt och firade dagen med alla djuren på Kolmårdens djurpark!! Det var en supermysig dag med säl- och delfinshow, badande björnar och busiga apor=) Vi avslutade kvällen med minigolf på campingen som vi fick gratis då de inte hade gjort iordning banorna:D
En fyrstjärnig camping som borde haft fem!
Ett svin och en söt liten gris!
Idag, torsdag, packade vi ihop allting och begav oss hemåt igen, då ekonomin sa stop. Men vi har haft kanon dagar (förutom i Västervik) och kan lätt rekomendera First Camp campingen i Kolmården!
Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0