Ändrade planer!

Igår fick jag ett samtal på jobbet från min plast gudmor som säger att min svärfar Ove och älsklingen har vart med om en mc olycka och att de är påväg till akuten på Sahlgrenska. CHOCK!
 
 
De hade kört på en trafikerad landsväg och bilen framför tvärbromsade och blinkade in vänster (på en landsväg?!?!) De hade ingen chans att stanna utan Ove la ner motorcykeln (tur nog annars hade de nog inte överlevt) och dundrade rakt in i bilen framför. Ove flög ut på åkern bredvid och klarade sig hyffsat bra, med lite ryggont och mest chock. Mednas älsklingen flög in i bilen och skadade både rygg och vänster ben.
Det sjuka var att bilen svängde in vänster, åkte till sin gård, parkerade och kom sedan gående med en varningstriangel! Tantj*****l!
 
Jag åkte direkt upp till sjukhuset och stannade där tills jag hade fått reda på allt om skadorna, så att de inte va nått jätte allvarligt. Tydligen har han brytit vadbenet och krossat två ryggkotor, så han kommer få bära korsett nu, både dag och natt, och vara sjukskriven i 3-4 månader som det ser ut nu. Dock blir han kvar på Sahlgrenska hela helgen=(
Men jag är jätte tacksam över att det inte blev värre än vad det var och att han fortfarande lever! Det hade kunnat sluta riktigt dåligt så han hade tur i oturen! 
 
 
De hade nog en liten skyddsängel med sig!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie o Egon

Tänker på er

2012-07-21 @ 22:58:57
Postat av: Frida

Tack, va gulligt av er. Efter omständigheterna mår han ändå ganska bra och som de säger nu kommer inte skadorna att påverka längre fram i livet.

2012-07-22 @ 10:36:40
URL: http://vorathiel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0