Pluggeliplugg!

Idag hade vi lektion inomhus med Mark o vi gick igenom vad ekoturism är o även diskutera omkring det ämnet. Va riktigt intressant o roligt! Men det e så sjukt hemskt för här på NZ andvänder de sig av 1080 som är ett gift som dödar alla pungråttor, råttor o det de kallar skadedjur här. Det är i form av pellets så även hundar o andra oskyldiga djur dör av det. På denna hemsida kan ni gå in o kolla på hur det går till!! E jätte hemskt!! Tryck på fliken Watch a 10 minute previuw så kommer filmen upp.

 http://thegrafboys.org/a-shadow-of-doubt.html

Vi fick även fyra olika ämnen inom ekoturism att välja mellan (Långa flygresor, Delfinsim/valsafari i Kaikoura, Musselodlingar eller 1080) som vi ska debutera om imorgon. Om vi tycker det är possitivt eller negativt med de olika ämnena o jag tillsammans med Sarah o Bille valde den negativa sidan om just 1080!! Så får hålla tummarna att vi vinner:P
Efter skolan satte jag, Sarah o Sophie oss ned o började skriva på/ o planera inför presentationen som vi ska ha i slutet av skolan här. Våran kommer troligtvis bli grym!! Om vi hinner med allt vi har tänkt;) Så vi har suttit med detta änna in på kvällen o därefter tog jag o Sarah oss en promenad till stadion som rugbymatchen ska äga rum för att se vart den låg=)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja detta verkar ju inte så kul..Går det inte att göra nått åt detta...Jag har satt in 500 kr till dig ..Jag kommer inte ihåg när du skulle vara med delfinerna..Kram mamma

2011-03-08 @ 10:38:28
Postat av: Frida

Hej mor!!

Ne det e jatte hemskt! Fattar inhte varfor de ska ta dod pa de stackars djuren. Oh va snallt! Vet dock inte om jag ska simma med delfiner, va dyrare an vad jag trodde o det e inte sakert att man far simma med dem ens, sa vet inte hur jag ska gora! Saknar dig! Kram

2011-03-08 @ 21:53:31
URL: http://vorathiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0