Crusaders vs Brumbles!

Idag tog Todd med oss till ett ställe två timmar från Nelson där vi skulle forsränna! Det va sjukt kul!! Jag, Kat, Robin, Jonas, Klas o Anton hamnade i en båt tillsammans med våran guide Lisa. Hon hittade på massa roliga lekar o grejer när vi va i båten o då på de lugnare ställerna. Vi fick te.x. båten att stå rakt upp genom att alla satt längst bak på båten o lutade sig bakåt samtidigt som två rodde så att vi snurrade runt, det slutade med att vi alla ramlade i vattnet:P Vi hade också en tävling om vem som kunde hålla balansen bäst. Då fick två stycken stå på vardera sida om båten mednas de andra snurrade runt båtenmed hjälp av årorna o den som ramlade i först förlorade. Jag va inte speciallt bra på det, kom inte ens upp på fötter innan jag trillade i hehe. Vi fick också hoppa från klippor! Jag va modig o hoppade från den högsta klippan som va på 10-11 meter efter att jag hoppade från 5-6 meter. Grymt! Forsränning e någonting som jag absolut vill göra om, det va ruskigt roligt!!
Efter skolan gjorde vi oss snabbt iordning o sen mötte vi upp massa i klassen o gick för att se en rygbymatch där Crusaders (NZ näst bäste lag efter All blacks) mötte Brumbies (ett austalienskt lag). Va roligt att se men de hade inga kommentatorer o va ingen power när Crusaders fick mål direkt. Men det va jätte roligt att få ha sett en riktig rugbymatch o Crusaders vann tillslut!!=) Efter matchen gick vi hem till Billes hus o förfesta innan vi gick ut till Little rock för att fira vinsten:P Har haft en alldeles alldeles underbar dag!!! Life is god!

Forsränningen!




Rugbyn!


Dessa tändes varje gång Crusaiders gjorde mål!


Crusaders e de röd/svarta=)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad härligt det låter..vill bara önska dig en trevlig helg kram mamma

2011-03-11 @ 20:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0