Mini weekend på öland!

Hej!
Va ett tag sen som jag skrev här nu så nu kommer en uppdatering om vad som händer i mitt liv=)

Fredagen den 13 åkte jag, älsklingen o Elin till Sofis stuga lite utanför Jönköping, där vi skulle ha kräftskiva med några av Sofis vänner. Va hur trevligt som helst med massa god mat, sång o bad (inte för min eller älsklingens del men de andra bada). Jag o älsklingen sov i mors lilla suzuki, va en kvav o ganska obekväm natt:P



 

På lördag morgon drog vi vidare hem till Elin där vi stanna på en fika o hälsa på hästarna o kossorna. Sen bar det vidare för mig o älsklingen till slutstationen öland och stugan på haga park. Kändes lite som en fjällstuga, hur mysig som helst. Vi packa upp o gjorde oss hemmastadda innan vi gav oss på grillen=)

 

Stugan som vi bodde i=)

 

 

I söndags tog vi en tripp till den södra udden o besökte Långe Jan (en fyr för er som inte visste det):P Fika där innan vi åkte hem igen. Bada i havet som låg ca 100 m nedanför huset, nice! Tog det lugnt på kvällningen, grilla o spela uno.

 

På måndagen åkte vi till ölands djurpark o kolla på alla söta djur, åkte sjukt läskiga åkattraktioner på tivolit som knaka o va jätte gammalt, huuu! På en berg och dahlbana skjöv personalen fram vagnarna för hand, kändes sådär trygt!! Åkte även massa ruschkanor på vattenparken, va sjukt kul!! När vi kom ut hade brumm (bilen) fått ett gulligt litet "ölands djurpark" klistermärke på bakrutan:P tog ett dopp i havet när vi kom hem.

 

 

Älsklingen e förväntansfull över att gå in=)

Trångt elle??

Surikaterna va mina klara favoriter, gosibos!!

Tisdagen spenderade vi i stugan med spel, lite xider/öl o grillning.

 

På onsdagen gjorde vi en roadtripp till Borgholm o besökte först borgholms slott, åkte ner till solliden men gick inte ner o kolla utan vi drog vidare in till stan o till gågatan. Fanns massa mysiga butiker, köpte en liten present för mor för att hon passade katterna och avslutade på en glassbar där de gjorde sin egen glass. Tog en romrussin o banan, bananglassen va god men romrussin smaka extremt mycket rom! Åkte hem o gjorde det sdom vi gjorde varje kväll, spela uno o grilla:P

 

 

Jag o älsklingen vid Borgholms slott

Gågatan!

 

Torssdagen gick åt åt packning o förberedning inför resan hem imorgon. Tog det lugnt mest hela dagen.

 

Gick upp tidigt på fredagen o börja städa ur huset innan vi åkte över till kalmar o hälsa på Irene, släktingen till älsklingen som lånade ut stugan till oss. Därefter åkte vi till Lidköping, lämna min packning, vidare till Trollhättan o stanna på kvällsmat o hämta Maja o slutligen Göteborg där jag stanna över natten.

 

På lördag morgon åkte jag hem till mor i Trollhättan. Vi tog två lååånga promenader med Stella o senare gick jag över till david för att fira honom på födelsedagen. Va inte där speciellt länge då jag skulle va fylleskaffis åt mor som skulle ut o dansa, hämta även henne på natten.

 

I söndags gick vi en långpromenad med Stella o senare va jag, mor o Josse på styrka. Idag fyllde min syster år, Grattis!! Åt lite tårta efter träningen.

 

På måndag morgon vakna jag o hade sjukt mycket träningsverk i benen o rumpan. Va på en morgon promenad med Josse o Stella, åt frukost hos josse o gick sedan på balansboll. Hade bokat tid hos frisören så va o klippte mig, va en lärling som klippte mig, blev dock inte nöjd när jag kom hem så ringde dit igen o fick en ny tid imorgon där de ska rätta till det som jag blev missnöjd med.

 

Idag, tisdag, kom josse över till mor o åt frukost med mig innan jag gick o klippte mig, blev betydligt nöjdare! Josse kom o hämta mig o körde mig o Luna till bussen.Sabina kom över o hjälpte mig att städa o plocka iordning i lägenheten för att sedan ta kort o lägga ut lägenheten på blocket. Så om nån e sugen på att köpa en lägenhet e det bara att komma o kika:P Sabina hjälpte mig även med att dra slingor i håret så nu e jag blond igen=)

 

Ha det så jätte jätte bra!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

♥ ♥

2010-08-25 @ 16:34:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0