Antikrundan!!

Nu har vi äntligen fått internet till lyan, dock fungerar det inte på min data dumt nog! Men det fungerar iallafall på älsklingens data så det är väl bättre än inget:P
Sen sist jag var inne och skrev har det hänt lite roliga saker.
Det första var lördagen den 27 augusti. Då åkte jag och älsklingen till Trollhättan för att fira systra mi på hennes 26 års dag samt att hon fick stipendiet för att åka till Kapstaden i Afrika för att studera. Så det var en fest med Afrika tema där hon hade pyntat hemmet fint med massa små plastdjur, växter och afrikansk musik:) Hon deltog i en tävling för ett tag sen och vann ett kalas från gillet, så det bjöds på två stora smörgåstårtor och till efterrätt en prinsesstårta och en bärtårta från just gillet. Hur mumsigt som helst!! Mellan maten gick vi på tipspromenad med frågor om Afrika, det var svårt men roligt och lärorikt! Jag och älsklingen drack ingenting för att vi dagen efter skulle upp på loppis i Gbg, så vi drog oss hemåt på kvällen. Vi fick med oss Henks Wii hem, då vi fick köpa det av honom=)
På söndagen den 28 gick vi på loppis i slottsskogen! Dock var det så dåligt väder så det var inte många som ställde ut och vi var bara där en kort stund. Men på den stunden hann jag fynda lite!! En esspressomaskin med mjölkskummare för 150 kr, en kakform och tre krukor! Maskinen fungerar utmärkt och gör fruktansvärt gott kaffe!=) Klart bästa fyndet jag gjort!
Tisdagen den 30 augusti åkte jag med Görel (min plastsvärmor:P) till Tjolaholms slott för att ställa ut en gammal skrivmaskin på antikrundan som skulle äga rum just på slottet idag och kolla dess värde. Vi stod i kö i 4 timmar, dock väldigt roliga 4 timmar med mycket skratt och tjöt med andra, innan vi väl fick komma in och få skrivmaskinens värde av Peter Pluntky. Vi var ett av de få som blev intagna till filmning!! Så i januari/februari någon gång är Görel med på tv, missa inte det! Vi fick reda på att skrivmaskinen var från 1879 ifrån New York och att det exemplaret var i mycket bra skick, men att vissa förbättringar kunde göras på den för att öka dess värde ändå mer. Värdet säger jag inte, det får ni kolla på när avsnittet väl släpps;) Men det var ett mycket shockerande värde, både jag och Görel tappade hakan, så det var lätt värt att stå i kön för det!=)
Kände Knut Knutson från antikrundan. Lika entusiastisk över saker som vanligt!
Visst är den jätte fin!?!?!
Restrerande dagar har jag jobbat och idag fick jag utmärkelsen "big smile" som utses varje månad och då får den personen 250 kr att handla för i butiken. Så denna månaden var det jag som fick det=) Köpte mig en bh och en röd skinnjacka som blev utnollad på grund av att en knapp fattades, så fick dessa två grejer för 250 kr=D Nice!!
När jag kom hem gjorde jag hemmagjord fiskgratäng så nu ska jag provsmaka hur den blev=) Ha det riktigt gött alliopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0