Tsunamivarning!

Inatt blev jag väckt av Angelica som kommer inspringandes i rummet o säger att Japan har fått en jätte stor jordbävning på skala 8.9, den näst största jordbävningen som har ägt rum i modern tid, o att den har orsakat tsunamivarning i hela pacificområdet, inkluderad NZ. Jag, Angelica, Anton o Jonas började fort som tusan packa alla nödvändigheter o bestämde att vi skulle gå upp på centre of nz o sova där för att få skydd för tsunamin. Men sen hörde vi att det va ca en meters våg som skulle drabba NZ så vi gick upp till lägenheten igen o kolla på nycketerna ifall det skulle ändras. Men hade fortfarande allt packat ifall. Vi kunde inte sova efter denna chock, va rätt skärrad! Inte förän vid sex tiden på morgonen kunde vi slappna av lite o få lite sömn.
Inte nog med att vi har fått tsunamivarning så e det också beräknad att runt den 14-25 mars någon gång kommer det att komma en mindre jordbävning här i Nelson. Hoppas på att det inte stämmer! Om vi har tur kommer inte jordbävningen över huvud taget o ifall den kommer hoppas jag på att den kommer mednas vi e på våran 11 dagars tripp på sydön som börjar den 14. Men det e inte 100% att det verkligen kommer komma en jordbävning här, men vi ska förberedda allt ifall att. E lite smått nervös nu när jag e här! Pratade med en kille igår som jobbade med jordbävningar o vulkaner o han sa att det inte va nån fara o att han inte ens trodde att det skulle komma någon, så jag hoppas att han har rätt! Det har inte vart nått på nyheterna om det, det e en här som har förutspått denna jordbävning så man vet inte riktigt va man ska tro. Så det e ingen jätte säker källa som det kommer ifrån. 

 


Kommentarer
Postat av: robin

största jordbävningen i moderntid! inte någonsin!!

2011-03-12 @ 02:27:17
Postat av: Frida

Tack Robin, nu har jag ändrat på det=D

2011-03-12 @ 06:41:19
URL: http://vorathiel.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ta det lugnt det blir nog inget...Men ruskigt är det ..Kram mamma

2011-03-12 @ 16:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0