Mt Arthur!

Idag tog Rob med oss till Kahurangi Nationalpark o Mt Arthur som vi besteg. Todd skulle egentligen också följt med men han har skadat foten så han kunde inte gå. Tog oss 50 minuter att gå upp till toppen som va på 1310 meters höjd, men vi började också vandringen på 1000 meter så va inte jätte långt att vandra o detta va ingenting jämfört med Tongariro. Det e nog inget;) Det gick inte lika mycket uppför på en gång utan det va mer plant uppför så det va skönt!=) Det va sjukt fin utsikt på toppen. Vi stannade o åt lunch där innan vi gick tillbaka till bussen.
Nu ska vi gå o handla sen blir det nog lugnt ikväll.

På parkeringen sprang det omkring en Wekas (Native woodhen) jätte söt o tyckte den såg ut som en blandning mellan Kiwifågel o anka=)


Hitta till och med lite snö på vägen upp!!


Uppe på toppen!!!=D



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Frida nu är nog våren på väg hit med..Har varit några fina dagar och snön smälter mer och mer..sååååå skönt...Roligt för dig att upptäcka så mång fina ställen L..

Nu är jag ledig i morgon som gott är så nu skall jag åka och gympa...Kram till dig ..mamma

2011-03-07 @ 17:19:53
Postat av: SaraWhitmore

Hejj, titta in min Hiss och Diss!! :) och säg gärna vad du tycker om min nya header!! <3 Måste säga att din blogg är super duper fin!!<3 Kram Sara

2011-03-07 @ 17:31:04
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: Anonym

allt bra+:D

2011-03-07 @ 17:42:22
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0