Campingsemester!

fredags efter jobbet tog vi vårt pick och pack och åkte upp till Gränna för att spendera helgen på dess camping. Otur nog (som vi alltid har) på väg dit var det galet lång kö från Liseberg till Landvetter så vi stod i den i drygnt en timme innan det började röra på sig igen. Inte nog med det utan när vi närmar oss Jönköping upptäcker jag att jag har kollat på fel mätare i bilen hela tiden så bensinmätaren stod under sista strecket och tydligen finns det ingen lampa i bilen som varnar att bensinen håller på att ta slut. Så vi fick bensinstop och hade 45 minuter på oss att ta oss till campingen innan den ständge! Vi ringde en taxi som va där på en kvart med en dunk med bensin i så vi hann till campingen med fem minuters marginal! Resan som brukar ta 1,5 timme tog oss nu 3,5 timmar!
När vi väl kom fram va det hundutställning på campingen med pittbull, så hela campingen va full med små pittbullvalpar, hur söta som helst!!
I lördags åkte vi och hälsade på älsklingens morfar i Ödeshög och satt där och prata och fika med honom ett tag. Sen tog vi svängarna förbi Fällan, som är ett torp mitt ute i ingenstans där det annordnas ett läger på varje år. Älsklingen hade spenderat 11 år på detta lägret så han ville visa mig hur de bodde och så där=)
Vi tog även svängarna förbi Brahehus som är ruinerna från ett gammalt slott och ligger på en höjd som man har en fantastisk utsikt ifrån! Resten av dagen spenderade vi med grillning, bad i kalla vättern, kollat i lite butiker i gränna, spelat kort och druckigt lite cider=)
Vårat lilla boende=)

Utsikt från Brahehus!
Polkagristillverkning!
På söndagmorgonen bestämde vi oss för att påbörja resan hem, då det började bli lite molnigt. Vi stannade till på Lager 157 på hemvägen där älsklingen hittade sig ett par snygga shorts, deo och duschtvål jätte billigt=) Vi stannade också och spelade minigolf på lutande banor och med skeva klubbor så det va lite spännande:P
Idag på måndag tog jag ledigt för att min far kom hit och hälsade på. Vi åkte in till Kungälv och köpte ett inlägg och ett par bra skor till mig som jag ska ha på jobbet, för jag får så förbaskat ont i hela fötterna efter en heldags springamde i butiken. Så nu hoppas jag att det ska bli bättre!
på hemvägen åkte vi upp till Surtesjön och tog oss ett dopp och kollade runt i området där, va riktigt skönt i vattnet! Sen åkte vi hem o bakade paj och åt lite lunch tillsammans innan far åkte hem och vi åkte bort till Frillesås där älsklingens far va. Vi grillade och tjötade lite innan det va dax för oss att bege oss hemåt!
Min helg har vart alldeles fantastisk och händelserik=)
Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0