Mapua!

Idag tog Mark, läraren, med oss till hans hemby Mapua.
På vägen dit stannade vi till på Höglunds glas, som svenskar har öppnat i närheten av Nelson. Det är en glasbutik där de tillverkar allt själva. Tyvärr fick man inte ta kort där:/ Men de hade fina glasgrejer där!
Sedan stannade vi till för en kafferast på Stoneridge som är ett litet café med underbar natur runtomkring. Det fanns en labyrint precis vid cafét så jag o Sarah gick in där o hitta utan problem till mitten o ut igen=) Tjohoo!

  

Sista stoppet innan Mapua va på Rubber Island som är en jättefin strand med klarblått vatten! Hitta massa fina snäckor där som jag har tatt med mig!



Väl framme i Mapua gick vi till Mapua leisure park som är en camping o fick i uppgift att i grupper göra en marknadsplan för just campingen som ska vara klar tills på fredag. Så vi gick omkring o kolla va de hade för utbud o avslutade med ett dopp i vattnet innan vi drog oss tillbaka till Nelson igen.

Ikväll blir det lugn o ro o kanske brainstorma lite om marknadsplanen för campingen.
Har lyckats bränna mig lite, trots all solkräm!! Grrr! Men men, thats life!
Ha det så bra allihopa!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Frida jag läser dina skrifter var dag det är nästan min godnatt saga..och veta att du mår bra och roligt att få uppleva detta ..minne för livet..Saknar dig så..Kram mamma

2011-01-26 @ 16:41:04
Postat av: frida

Hej mor! Ja det e underbart har!! Saknar er ocksa dar hemma! Hoppas du har det bra! Kram

2011-01-27 @ 00:43:21
URL: http://vorathiel.blogg.se\

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0