Första dagen i skolan!

Igår gick vi till the warehouse o jag köpte mig 2 par underbara skor, då 2 av mina som jag har tatt med mig har gått sönder eller skavt:/ Efter det köpte vi glass o gick till en park i närheten av campus som heter queens garden, va hur fin som helst! Låg där o sola o prata ett tag. Efteråt tog vi en långpromenad längs kanalen med Sophie, jätte fin natur här. E väldigt likt Norrland här i Nya zeeland med massa berg o sjöar. Bara det att det finns lite exotiska växter här jämfört med i Sverige. Vädret här e också som i Sverige fast lite kvavare luft. 

Lite bilder från Queens garden!
 

Idag va det första dagen i skolan! Blev informerade om schemat o lite annat bra att veta. Fick även en rundtur på campus som e ett rätt stort område och träffade sedan rektorn för skolan o hon gick igenom va vi ska göra under vår vistelse här o vi fick även presentera oss själva. Som avslutning på skolan tog Robertsom e våran busschafför med oss på en runtur runt om i Nelson o vi åkte bland annat till ett jätte fint utsiktsställe o tog lite kort o sedan till Tahunanui beach=) Efter skolan gick vi till the warehouse för Sarah o Angie va tvungna att köpta sovsäckar tills imorgon då vi ska åka till Marae o besöka maorifolket o stanna där i två dagar. Det ska bli sjukt roligt!! Så ikväll blir det till att packa! Jag köpte mig ett par jesustofflor=) Har haft en mycket trevlig dag!!

Bilder från utsiktsplatsen!
    

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad roligt du verkar haL..och vacker natur runt dig ..Har du sett mycket djur då?..Jag skall snart iväg och jobba kvällen..kram Mamma

2011-01-10 @ 14:19:36
Postat av: Frida

Ja det e underbart har!! Ne har bara sett faglar, katter o hundar, men vi ska troligtvis till ett zoo i helgen sa det ska bli roligt! Skulle vilja se en kiwifagel men det e nog ganska svart! Kram

2011-01-12 @ 03:29:18
URL: http://vorathiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0