Ölprovning!

Idag åkte vi tillsammans med Phillip till ett ölbryggeri här i Nelson, Mc caschins market, där en guide visade oss runt o berättade hur de tillverkade öl. De gjorde även cider o sprit där. Avslutningsvis fick vi provsmaka tre sorters öl, ljus, mellan och mörk öl. Jag tyckte inte om någon, Kan bero på att jag inte gillar öl:P Vi fick också smaka på en cider men gillade inte den heller då den smakade som en blandning mellan cider o öl.
På eftermiddagen hade vi lektion i klassrummet där Phillip berättade om spritindustrin här i Nelson. Här ligger promilllehalten på 0.8 så om man inte e över det kan tas man inte för rattfylleri o promillen för de som e under 20 ligger på 0.3. Sjukt! Då e man ju full!



På eftermiddagen/kvällen träffades nästan alla i klassen uppe hos Sofis o deras hus för att överraska Robin på hans 24 års dag som e idag. Alina hade tatt med honom ut på picknick, så när dem kom hem hoppade vi alla ut från våra gömställen o sjöng för honom. Han blev jätte glad!! Sen satt vi o tjöta o spela lite spel. Har haft en mycket trevlig dag!!

Födelsedagsbarnet


Kommentarer
Postat av: Mamma

År det inte vinprovning ..så är det ölL..Nu skall jag snart gå på bio..Svinalängorna..Skall vara bra sägs det..Ha det fortsatt bra önskar jag dig ,din lilla mamma..kram

2011-02-10 @ 16:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0