Konstresa!

Idag åkte vi ut med bussen till tre olika ställen som bjöd på olika sorter av konst.
Första stoppet va på WOW, World of WearableArt som är ett klädes o klassiska bilar museum. Vi fick inte ta kort på några kläder, men vissa va riktigt häftiga!!

Söt!


Detta e en kopia av Elvis bil!


Austin Powers bil!=)


En död bil:P


Det andra stället hette Sculptor in clay o va på en gård en bit utanför stan. Hon som bodde där har skulpterat massa olika saker från det som naturen har att erbjuda. Det va en jätte stor gård med massa olika odlingar o vi fick ta frukt om vi ville=)

En av hennes skulpturer, vi tyckte den hade en väldigt rolig form;P
Urunui!




Sist men inte minst stannade vi hos en kvinna som hette Sally Burton o hon visade sina tavlor som hon hade målat o berättade lite om hur pappret som hon målade på tillverkades. Det va organiskt papper från fijiöarna men kommer inte ihåg va det hette. Hon va riktigt duktig! Hon presentera oss även för hennes söta åsna Pedro=)





Pedro


Nu kommer snart Sophie o Katarina bort till oss o vi ska boka lite boende o bestämma lite mer om rutten för semestern=) Sen ska jag prata med min älskling o kolla på film!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej igen..Jag pratade med Mattias förut..och han sa att ni ville vara med på Henks födelsedags present...Jag lägger ut det till er..Roligt att läsa vad du skriver..Kram mamma

2011-02-07 @ 09:09:39
Postat av: Frida

Hej mor! Ja jag svarade på ditt förra inlägg här o sa att vi skulle va med på den också=) Hoppas allt e bra där hemma?? kram

2011-02-07 @ 21:18:00
URL: http://vorathiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0