Kulturturismentreprenör!

I onsdags åkte jag och Elin upp till lilla Lisch för att gå på årets operauppsättning på Läckö Slott, nämligen The Turn of the screw! Men innan det var dax att ge sig upp till sagoslottet dumpade vi av våra saker hemma hos Sabina och gav oss sedan ut till "city" för att kolla i lite affärer. Jag shoppade mig en jättefin byxdress, fast med korta ben på MQ=)
Senare åkte vi ut till slottet och mötte Lina där. Vi åt på stallet, dem har världens godaste varmrökta lax där!! Sen hälsade vi på alla gamla arbetskamrater som jobbade där i år också. Det var riktigt roligt att träffa dem igen och operan var fantastisk!! Rekommenderar den starkt!! Den var helt annorlunda mot förra årets opera, detta var en mer "seriös" opera i jämförelse.
I Torsdags tog vi examen!! Så nu är jag färdigutbildad kulturturismentreprenör! Nån som har ett jobb att erbjuda??;)
Dagen började med presentationer av allas examensarbeten. Jag var riktigt nervös men det gick ganska bra=) Det tog längre tid än alla trodde med presentationerna så vi blev lite sena till strand där vi skulle äta mat och få våra betyg.
Väl på strand bjöds det på livemusik av riktigt duktiga musiker till maten.
Lite senare samlades de flesta av oss i stadsparken för att lyssna på Carolina Wallin Pérez, som tolkar Kent låtar. Hon är grymt duktig! Efter uppträdandet gav vi oss in till skolan för att avsluta festen där! Vi tjöta, drack och dansade en himla massa. Det blev dock inte så sent men jag hade en riktigt rolig dag!
Tack alla i klassen för två underbara år tillsammans!
Igår åkte vi hem till Götet igen, för älsklingen skulle jobba natt. Det blev en slappisdag framför sex end the city=)
Idag har jag jobbat och tjänat lite extra kosing! Så nu blir det ännu mer sex and the city=)
Ha det så bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken snygg klänning du hade på operan :)

2011-08-07 @ 19:45:29
URL: http://miasdag.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack mia=) Från cubus:P

2011-08-08 @ 22:11:56
URL: http://vorathiel.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack mia=) Från cubus:P

2011-08-08 @ 22:12:02
URL: http://vorathiel.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack mia=) Från cubus:P

2011-08-08 @ 22:12:09
URL: http://vorathiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0