Sista dagen i Nelson!

Igar va det allra sista dagen i skolan. Larana tog med oss ut pa en battur till en strand i Abel Tasman Nationalpark. Dar fick vi lunch o larde oss om de forsta manniskorna som byggde upp ett foretag pa Abel Tasman. Darefter gick vi pa ca en en timmes promenad i bergen o kom slutligen fram till en annan strand dar baten hamtade upp oss igen. Sen korde den tillbaka oss till stranden dar Mike vantade o sa hade vi en avslutningscermoni pa stranden. Dar var o en av oss fick ett punumuhalsband (greenstone) med en ingraverad triangel som ska forestalla en draktand o som betyder att vi alltid e valkomna tillbaka o att vi ska ge detta halsband till vara framtida barn sen o om de aker till NZ sa vet dem har att barnen e fran Sverige o deras gamla studenter. Hela halsbandet i sig betyder lycka o valmaende. Va lite sorgligt att det va sista gangen man traffade alla lararna men det e troligtvis inte sista gangen jag e har i NZ! Har haft en fantastisk tid har som jag sent kommer glomma o angrade inte ett smack att jag foljde med!
Nar vi kom hem borjade jag packa o e nastan helt klar med det, skont!








Idag ar det allra sista dagen i Nelson, kanns lite sorgligt att lamna denna staden. Av alla stallen vi har vart pa sa har anda Nelson vart den basta! Dagens planer ar att packa det lilla som e kvar, stada lagenheten o kanske en sista fika pa stan om det hinns med! Sen blir det till att ladda upp infor den langa resan hem imorgon pa 29 timmar! Ses snart allihopa!! 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja fantastiskt Frida vad fort det har gått 3½ månad ..nu åker jag ju till tyskland men du kanske är hemma redan på torsdag..du du måste ringa..kram Mamma

2011-04-12 @ 09:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0