En mycket trevlig helg!

I fredags arbetede vi i skolan med rapporten som ska vara inne på måndag, blev inte helt klara med den men på god väg. Far jobbade i Lidköping då så han bjöd mig på lunch och sedan åkte vi o hämta Luna hos mig o vi drog vidare hem till Grästorp, där vi fika o Luna utforskade huset, många roliga gömmställen!! Klockan 5 åkte vi vidare till Trollhättan, hämta upp älsklingen på stationen och åkte hem till mor o lämna Luna där, jädrar vilket farande tänkte hon nog. Vi gick till Saga-teatern och såg på min syster som hade huvudrollen i musikalen "Tolvskillingsoperan", den va bra, fast väldigt tragisk historia. Va med en del roliga kommentarer. De va jätte duktiga allihopa! gå gärna in o läs mer på www.teaterendorfin.se!
Ännu en gång fick Luna följa med i bilen när jag o prinsen åkte till mölnlycke.  Hon blev lycklig när hon äntligen slapp fara omkring överallt.=)



Gick upp tidigt nästa morgon för att åka till Ikea, Coop forum o systemet för att handla saker till festen som älsklingen ska ha på kvällen och även  till släcktkalaset som ska vara på söndag. Idag är det ingen vanlig dag, för det e älsklingens födelsedag!! tjohoo! Efter en stor shopping av mat åkte vi o hälsa på prinsens bror nicklas o hans tre döttrar, satt o tjata där ett tag innan vi åkte hem o fixa inför festen.
Rikard kom först av alla, vi tre körde ölspelet (farligt värre:P) ända fram till melodifestivalen började då även Robin o Alina kom. Tyckte att fel låt van, som det brukar va;) Vi spelade lite till o tjata innan vi drog in till stan o till sticky fingers, dansa o drack, va mycket trevligt! Kom hem vid 04.30 ungefär efter en väldigt lång bussresa som både jag o älsklingen lyckades somna på=)



På söndag väcktes jag tidigt av en pigg pojkvän=) Vi satte igång med en gång o gjorde två tårtor, sen blev det storstädning o fixa iordning efter gårdagens fest, va dock inte så mycket som behövdes fixas skönt nog!
Klockan 17 kom gästerna, vi va 9 stycken, vi satt o tjata o åt snittar o en mycket god tårta! De lyckades vi bra med älskling!! Efter att gästerna gått, städa vi iordning o jag orkade inte åka hem då vi bara fick 4-5 timmars sömn igår natt, så jag stannade kvar=)





Idag (måndag) åkte jag hem till Lidköping, blev sen till skolan då det va låååång kö i gbg. Åkte hem o lämna Luna innan jag drog till skolan. Blev klara med rapporten idag! Nu e det bara redovisning o tenta kvar!=) Åkte hem med bilen till mor i thn o tog en buss tillbaka till Lidköping, blev ett himla resande idag!! Så nu ska jag bara ta det lugnt o njuta av att bara sitta still=)


Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0