Roadtripp till Flyhov!

Jag, Mikaela o Sophie startade våran resa till Flyhov hällristningar här i Lidköping. Då vi först åkte hem till Sophie för att hämta vägbeskrivning. Blev dock att vi stannade kvar på hennes lekplats utanför o gunga på extremt roliga gungor=)





Sedan fortsatte vi turen, men kom inte så långt då det va en trafikolycka på vägen så vi blev stående där ett tag.  Därefter svängde vi in på fel väg då vi kom till bl.a. ett naturreservat där vi såg några få blåsippor och sophie hitta en stubbe som såg ut som en rumpa som vi så fint döpte till "Rumpstubben"=)



En bit längre in på vägen kom vi till ett helt hav av blåsippor, hur fint som helst! så vi stanna självklart o tog lite fina bilder o njöt av den underbara naturen.









Tillslut kom vi äntligen fram till Flyhov hällristningar! Tycker att det e jätte häftigt med fornminnen! Grymt att man kan hitta så mycket fakta genom gamla målningar o sånt. Va ganska många ristningar, vissa mer tydliga än andra. Här stannade vi ett tag o läste informationen, hade även tagit med kaffe som vi fika på=) Det e en sån himla fin miljö omkring Lidköping, Kinnekulle! Hur härligt som helst! Har verkligen haft en kanon förmiddag med min kära lilla grupp=)



Detta är den mest kända ristningen från Flyhov. "Yxguden"








Detta ska föreställa en häst:P


Tre fötter, lägg märke till att till och med tårna e med!


Efter Flyhov åkte vi tillbaka till skolan o spela idéspelet där vi fick fram många bra ideér=) Sen åkte jag hem o laga mat o kolla på Skönheten och odjuret.

Ikväll har jag, robin, dag, mikaela och sophie vart på musikquiz, gick inget vidare men det blir seger nästa vecka då det e sista omgången innan finalen. Då jädrar!
Sammanfattningsvis har jag haft en alldeles alldeles underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0